MINA MÅLTIDER


Mina frukostar: Äter min päronyoghurt, tillsammans med LÄTTkeso, banan, bär och müssli. Äter för det mesta en grov macka till. Just nu är det rågbröd som gäller. Där på har jag salladsblad, kalkonskinka (max 3% fetthalt) och skivade gurkbitar på. Till detta dricker jag vatten! Måste tillägga att jag äter frukosten efter min morgonpromenad som är på 1 timme.

Mellanmål: Försöker äta mellanmål varje dag, och gärna något med frukt. Tar ibland ett äpple eller bara en banan. Men för att lyxa till mellanmålen så brukar jag göra en shake. Är ni intresserade av att göra denna shake så gör ni såhär:
- Ta fram 1 banan.
- 1 dl mjölk (Laktosfri för min del)
- 1 msk Fiberhavregryn
- 1 näve bär (Hallon/Jordgubbar/Vinbär/Blåbär m.m)
- Kan även ta 1 dl yoghurt om så önskas!

Nu är det bara till att blanda i allt i shakern och starta den. Räcker med att ha igång den i några minuter, sen är det KLART! Smaklig måltid!

Lunch/Kvällsmat: Innan kunde jag kränga i mig maten, eftersom jag aldrig åt mellanmål. Var alltid vrålhungrig när jag satte mig för att äta riktig mat. Vilket gjorde att magen svullnade upp och jag fick ont i magen. Men nu har jag gjort en förändring, och jag äter i lugn takt för att känna av min mättnadskänsla. Tar upp efter tallriksmodellen. Har alltså oftast halva tallriken full av grönsaker. Äter man nudlar så kan man ta och blanda i grönsaker där i. Hur enkelt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0