MÅNDAGENS MAT + TRÄNING


Som jag nämnde i tidigare inlägg, så började jag ett nytt kapitel i måndags. Bättre kost, så punktliga måltider som möjligt och mer motion + styrka! Listan kan bli lång, det gäller bara att vara kreativ och öppen för förslag om man verkligen vill skapa goda förändringar.

Steg upp redan kl. 6.00 i måndagsmorse. Det bästa jag gjort på länge. Powerwalkade en runda på 3.5km - dessutom blev det rekordtid! Åt en frukost som innehöll Lätt Kvarg, bär och müsli. Hade en rågmacka där till med fettsnål skinka och gurka. Drack som vanligt vatten till. Jättegott och mättande.

Vid 10-tiden var jag inne i Ystad inom AF. Handlade tillsammans med Jessica efteråt, dem varorna vi inte handlade på söndagskvällen. Åkte sedan hem för att fixa mat till oss två. Gorgonzola- och valnötssallad. SÅ himla mättande med allt, även fast det inte innehåller mycket. Men tack vare långsamma kolhydrater mättar det jättebra.

På eftermiddagen gick jag samma runda igen som jag gick på morgonen. Något lugnare tempo i och med att vi nästan precis hade ätit.

Lagade mat till mig, pappa och min bror vid halv 6. Blev wokade grönsaker tillsammans med lax, rostade nötter och färsk persilja. Älskar Lax! :)

Senare mot kvällen var mamma sugen på att gå 3.5kms rundan, så jag hängde självklart med för att hålla henne sällskap. Jättehärligt väder hela dagen, och jag är nöjd över att jag gick runt 1 mil den dagen! Funkar alldeles utmärkt att dela upp motionen under dagen. Mindre risk för att sitta still för mycket också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0